Panourile şi „plasele” publicitare trebuie să dispară de pe blocurile din marile oraşe, din parcuri, din intersecţii şi, mai ales, de pe faţadele clădirilor-monument. Toate aceste prevederi se regăsesc în Legea privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate. Curtea Constituţională a fost deacord cu această lege şi a cerut doar schimbarea termenului până la care să fie luat jos panotajul, potrivit reprezenanţiilor Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANŢU
În urma deciziei Curţii Constituţionale a României, legea ar putea intra în vigoare după modificarea de către Parlament a datei-limită până la care mijloacele de publicitate pot fi menţinute în amplasamentele autorizate, 1 ianuarie 2012, dată care, în prezent, este anterioară promulgării legii.
Ministerul Devoltării Regionale şi Turismul a avut iniţiativa Legii privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate ca urmare a dezorganizării şi a modului haotic în care este realizată în prezent publicitatea stradală în majoritatea localităţilor din ţară.
Legea stabileşte cadrul general prin care autorităţile administraţiei publice locale vor putea elabora regulamentul local privind amplasarea mijloacelor de publicitate şi adaugă condiţii mai restrictive gândite pentru a proteja aspectul vizual al localităţilor şi siguranţa cetăţenilor.
Noua reglementare va interzice, printre altele, acoperirea cu orice mijloc de publicitate a suprafeţelor vitrate ale clădirilor, precum şi amplasarea de mijloace de publicitate pe obiectele de artă monumentală, pe clădirile reprezentând monumente istorice, pe arbori, pe zona carosabilă a străzilor şi a drumurilor, în intersecţii, în sensurile giratorii şi în spaţiul destinat circulaţiei autovehiculelor şi semnalizării rutiere. Actul normativ mai prevede că regulamentul local privind amplasarea mijloacelor de publ