Retailerul francez Carrefour, al treilea jucător din comerţul modern după Metro şi Kaufland, a înregistrat anul trecut în România vânzări de 1,1 miliarde de euro, apropiate de nivelul maxim obţinut în 2008, însă cu 30 de magazine în plus.
Francezii, prezenţi pe piaţa locală atât pe segmentul hipermarketurilor, cât şi pe cel al supermarketurilor, au reuşit în 2011 să îşi majoreze vânzările cu 5,4% (la un curs de schimb constant şi luând în calcul deschiderile de noi magazine) într-o perioadă în care consumul şi-a continuat declinul. Singurul factor care a contribuit însă la creşterea vânzărilor în anii de recesiune, în care 5 mld. euro s-au evaporat din comerţ, a fost deschiderea de noi magazine de către companie. Doar anul trecut Carrefour a inaugurat 15 unităţi - două hipermarketuri şi 13 supermarketuri.
Vânzările Carrefour (hipermarketuri şi supermarketuri), compania considerată a fi deschis drumul retailului modern în România în urmă cu un deceniu când a inaugurat primul hipermarket în cartierul Militari din Bucureşti, au continuat să scadă la un număr constant de magazine (like-for-like), cu 0,7%, acesta fiind cel mai bun indicator pentru evoluţia consumului.
Din datele publicate de francezi se poate observa însă o temperare a declinului, astfel, la finalul lui 2009 indicatorul arăta -9,1%. Un an mai târziu scăderea ajunsese la minus cinci procente, iar acum a scăzut la sub 1%.
Vânzările francezilor de la Carrefour au intrat pe un trend descendent în termeni comparabili (like for like) încă din primul trimestru al anului 2009 şi au continuat să scadă timp de nouă trimestre consecutive. Prima veste bună a venit în trimestrul doi din 2011, când francezii au anunţat un plus 1,4% la o reţea constantă de magazine. Evoluţia pozitivă a continuat şi în trimestrul trei, pentru ca ultimele trei luni să aducă un nou declin. @