TIMISOARA. Aproape jumatate dintre garajele din Timisoara sunt ilegale, pentru ca toate s-au construit fara autorizatie de constructie, inainte de Revolutia din 1989. Responsabilii din primarie au inceput abia in urma cu cativa ani sa elibereze astfel de autorizatii.
Au reusit sa puna in legalitate 5.200 de garaje, dintr-un total de 8.500, dar n-au demolat niciunul. Numarul total al acestora nu mai poate creste, spun reprezentantii Primariei Timisoara, deoarece de ceva vreme nu se mai autorizeaza ridicarea lor pe domeniul public.
„Nu se mai autorizeaza, ci doar se legalizeaza cele existente. Sunt mai multe motive, cert este ca nu mai exista teren si s-au schimbat si legile, acum nu putem da terenuri la oameni doar prin licitatie publica“, explica Flavius Boncea, purtator de cuvant la Primaria Timisoara.
Primaria refuza sa demoleze garajele
Pana acum insa, primaria nu a demolat niciun garaj, desi ar fi fost obligati sa o faca, spun unii avocati. Florin Kovacs merge in instanta cu o clienta pe terenurile careia s-au ridicat ilegal 20 de garaje. Primaria a refuzat sa le demoleze, spune Kovacs, motivand ca nu are angajati care sa se ocupe de demolare. „Daca nu au autorizatie, e treaba primariei sa le demoleze, dar cum primaria nu darama nici casele tiganesti construite fara autorizatie, m-ar mira sa darame garaje. Eu am un caz cu 20 de garaje ilegale pe terenul unei cliente de-ale mele. Ar trebui demolate. Primaria ne-a raspuns ca nu are personal si ca ar trebui sa le darame clienta mea pe cheltuiala ei. Sunt „dolce fa niente“. in Timisoara cred ca poti sa construiesti si la Lupoaica din centru, ca nu le pasa celor din primarie“, ne-a declarat avocatul Florin Kovacs.
Daca cei care au garaje sunt multumiti de peisajul pe care acestea il ofera, restul de timisoreni, marea majoritate, s-au saturat de bateriile darapanate din zonele de bl