Cei 29 de turişti români care au cumpărat bilete pentru croaziera pe vasul Costa Concordia, eşuat în urmă cu câteva zile pe coastele toscane, au plătit pentru sejur între 400 şi 2.500 de euro în funcţie de pachetul ales.
"Noi am vândut patru bilete pentru această croazieră. Clienţii noştri au plătit între 400 de euro şi 2.500 de euro pentru acest sejur. Din datele noastre, 13 români au cumpărat bilete de la agenţiile locale de turism. Restul au achiziţionat bilete de la agenţii de turism din străinătate", spune Vlad Popescu, director de vânzări al agenţiei de turism Flumen Viaggi International din Bistriţa, una dintre cele trei firme româneşti care figurează pe site-ul companiei Costa Crociere, operatorul navei Costa Concordia. Vlad Popescu nu a oferit detalii în legătură cu ce s-a întâmplat cu turiştii români aflaţi la bordul vasului Costa Concordia, precizând totodată că aceştia au specificat că nu doresc să fie contactaţi.
Agenţiile de turism estimau în vara anului trecut că peste 9.000 de români ar urma să plece în 2011 în excursii pe vase de croazieră, plătind pe vacanţe mai mult de opt milioane de euro, după ce în 2010 cheltuielile aferente celor 8.000 de turişti care au ales croazierele au fost de 6,5 milioane de euro.
"Vacanţele pe vase de croazieră sunt din ce în ce mai căutate de români în ultimii ani. Noi am vândut anul trecut 2.000 de astfel de vacanţe, în creştere cu 35% faţă de 2010. În ciuda evenimentului recent transportul cu vasele de croazieră rămâne unul dintre cele mai sigure moduri de a călători", explică Vlad Popescu.
Pe site-ul croaziere.net, operat de agenţia de turism Office Travel, o croazieră de şapte zile pe Marea Mediterană pe nava Costa Concordia ar fi costat în acest an între 650 şi 1.400 de euro dacă vasul nu ar fi eşuat. De ce aleg turiştii români astfel de vacanţe?
"Am fost într-o croazieră pe Marea Medi