V-ati intrebat vreodata de ce Facebook are un numar de utilizatori din ce in ce mai mare, iar numarul paginilor sale este in continua crestere?
Cercetatorii Ashwini Nadkarni si Stefan G. Hofmann de la Universitatea din Boston au incercat sa inteleaga motivele acestei prezente pe web intr-un studiu al carui titlu vorbeste de la sine: "Why do people use Facebook?" (De ce oamenii folosesc Facebook? - n.red), relateaza PianetaTech.
In urma reconstituirii tuturor cercetarilor anterioare avand ca obiect reteaua de socializare, autorii studiului au ajuns la concluzia ca inscrierea pe Facebook, din punct de vedere psihologic, este "dictata" de doua necesitati umane de baza: "nevoia de apartenenta" si "nevoia de auto-prezentare".
Potrivit celor mai recente estimari care circula pe Internet, este de asteptat ca in viitorul apropiat succesul creatiei lui Zuckerberg sa ajunga la cifre "stratosferice".
Conform prognozei oferite de iCrossing, de exemplu, incepand din vara viitoare (mai exact din luna august), o persoana din sapte, din toata lumea, ar putea sa fie inscrisa pe Facebook.
Acest lucru certifica faptul ca platforma sociala va atinge performanta de 1 miliard de abonati.
Dar care este cheia succesului retelei?
Analizand toate datele si comparand rezultatele monitorizate, profesorii americani Nadkarni si Hofmann au gasit un raspuns la aceasta intrebare.
"Nevoia de a apartine" ar putea fi atribuita factorilor culturali si demografici, iar "nevoia de auto-prezentare" ar fi alimentata de elemente precum narcisismul, timiditatea si respectul de sine, reteaua Facebook fiind considerata un instrument util pentru promovarea propriei persoane.
In concluzie, de ce se toti folosesc Facebook?
In prezent, reteaua de socializare are 800 de milioane de abonati in intreag