”Hoţii au nevoie de 3 lucruri, ca să poată fura: un portofel plin, beznă si neatenţia păgubaşului. Faptul că noi am pus peste jumătate din veniturile noastre, prin impozite pe salarii, profit si dividende, CAS, TVA, taxe de drum, accize la benzină sau impozite pe casă şi maşină, în marele coş al statului, adică al nimănui, a furnizat portofelul plin. Lipsa de transparenţă a tuturor tranzacţiilor statului a asigurat bezna. Iar îndepărtarea românilor normali la cap de politică a făcut restul.”
E un fragment din manifestul ”2012 – Sfârșitul lumii lor”, inițiat de un grup de oameni care pretind că ”n-au aparținut niciunui partid politic și, în general, au o reputație de învingători în breslele lor”, ”fac parte din categoria 35+ a neimplicaților din ultimul deceniu și jumătate” și care ”nu s-au decis dacă inițiativa lor să fie civică sau politică”. În fruntea listei inițiatorilor, se numără publicitarii Aneta Bogdan și Bogdan Naumovici.
Despre Bogdan Naumovici și contractul lui pe 3 ani cu RMGC, din care va încasa 1,35 milioane de euro (la care se poate adăuga un bonus de succes de 800.000 de euro) am mai scris (vezi facsimil dintr-un MD&A al Gabriel Resources, în care se face referire la acest contract de publicitate). Asupra cazului RMGC voi insista, pentru că îl cunosc mai bine.
În privința moralității cu care Bogdan Naumovici s-a achitat de contract stau deciziile Comitetului Etic al Consiliului Român pentru Publicitate care a calificat trei dintre spoturile campaniei RMGC ca fiind ”publicitate mincinoasă”. Asta e ceea ce Naumovici anunța, în momentul semnării contractului, ca fiind o ”campanie de informare”. Cele trei cazuri (care promovau beneficiile Statului Român, numărul real al locurilor de muncă și sumele investite de RMGC în patrimoniul cultural) nu sunt singurele miniciuni ale campaniei publicitare ale RMGC. Nu voi relua și alte minc