Premierul Emil Boc și ministrul Transporturilor Anca Boagiu au efectuat o vizită pe șantierul autostrăzii București-Ploiești, care ar trebui să fie finalizată integral în luna octombrie a acestui an.
Șefa de la Transporturi s-a plâns de lipsa de cooperare a autorităților atât în ceea ce privește exproprierile, cât și relocarea de utilități. ”Ne împiedicăm de opoziția pe care o întâmpinăm ba de la Electrica, ba de la autoritățile locale”, a declarat Boagiu.
”Există autorități ale statului care nu au înțeles că autostrăzle nu sunt ale unor indivizi, ale mele sau ale unor colegi de la Compania de Autostrăzi”, a adăugat Boagiu la finalul vizitei pe autostradă.
Potrivit reprezentanților Companiei de Drumuri, există unele probleme privind exproprierile pe primii doi kilometri ai autostrăzii unde lucrează italienii de la Pizzarotti şi Tirena Scavi. Pe restul tronsonului cu o lungime totală de 19 kilometri lucrările sunt realizate în proporție de 90%.
În urma modificării legii, constructorii pot lucra și pe perioada iernii, dacă temperaturile depășesc 10 grade se poate chiar asfalta. În actualele condiții climatice se poate lucra la șanțuri, la rigole etc.
”Infrastructura nu are vacanță. Doamna ministru (al Transporturilor-n.r.) a modificat actele legale care să permită constructorilor să lucreze atunci când vremea permite. La lucrări, nu înseamnă că se asfaltează pe ploaie sau pe zăpadă, dar înseamnă că se poate lucra la şanţuri, la rigole sau la alte lucrări de infrastructură aferente, astfel încât lucrările să fie finalizate”, a declarat Emil Boc.
Autostrada începută în 2007, gata în 2012
De departe cel mai aşteptat eveniment al acestui an în domeniul infrastructurii este finalizarea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, cu o lungime de 62 de kilometri, începută încă din 2007-2008. Autostrada este împărțită în două tronsoane. Pe primii 19 kilo