Clienţii, angajaţii, acţionarii precum şi contribuabilii urăsc marile corporaţii din mai multe motive. 27/7 Wall St a alcătuit o listă lungă din care a selectat cele mai detestate 10 companii din America.
Studiile în urma cărora a fost alcătuită lista au avut în vedere satisfacţia clienţilor, preţurile produselor şi serviciilor şi impresiile referitoare la branduri. Cercetarea a luat în considerare şi un alt set de factori, printre care se numără veniturile din prezent, previziunile de profit, dezvoltarea şi calitatea produselor, scrie Business Insider.
Autorii arată că o companie aeriană sau un retailer care au milioane de clienţi este posbil să îşi facă şi o mulţime de "duşmani" printre aceştia. În mod similar, băncile şi alte societăţi cu un număr mare de unităţi de vânzare cu amănuntul au, de asemenea, un dezavantaj din acest punct de vedere, în comparaţie cu companiile cu foarte puţini clienţi.
Unele dintre corporaţiile de pe listă au dat afară un număr semnificativ de angajaţi din cauza recesiunii. Ca urmare, sporirea volumului de activitate per angajat este de natură să afecteze satisfacţia clienţilor, atunci când serviciul asigurat nu mai este de bună calitate.
Vă prezentăm top 10 al celor mai detestate companii, potrivit publicaţiei americane:
1. Facebook
Facebook are în prezent mai mult de 800 de milioane de utilizatori. Orice companie de această mărime este sigur că va avea şi clienţi nemulţumiţi. În comparaţie cu alte reţele de socializare, totuşi, Facebook are cel mai mic scor la indicatorul privind satisfacţia clienţilor.
Site-ul a provocat iritări în mod repetat printre utilizatori, lăsând de dorit în ce priveşte protecţia datelor cu caracter personal. Un eveniment notabil este cel privind introducerea unui software de recunoaştere facială, care declanşat o anchetă în Uniunea Europeană.
2. American Air