Cursele low-cost de pe aeroportul cu aspect de aerogară de periferie vor fi mutate de pe Aeroportul Aurel Vlaicu începând cu 25 martie. O modalitate prin care operatorii aerieni lowcost vor fi practic obligaţi să-şi mute cursele va fi şi scumpirea taxelor de operare pe Băneasa .
Astfel, în cazul unei aeronove medii, de 60 de tone şi cu o capacitate de 150 de pasageri, diferenţa în plus pe care companiile aeriene o vor plăti dacă vor continua să opereze de pe Aeroportul Băneasa în loc să îşi transfere zborurile pe Otopeni va fi de 270 de euro, respectiv 1 euro în plus pentru fiecare pasager şi 120 de euro pentru taxele de operare, au declarat reprezentanţii Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti pentru zf.ro.
În prezent, taxa de pasageri pe aeroportul din Otopeni este de 22 de euro, iar cea de aterizare de 8 euro pe tonă, în timp ce pe Băneasa taxa de pasager este de 17 euro, iar cea pe aterizare de 6 euro pe tonă, potrivit ultimelor date disponibile.
Deocamdată operatorii aerieni low-cost susţin că nu au primit nicio informare oficială privind data exactă la care zborurile lor vor fi mutate pe Aeroportul Otopeni, dar că se vor conforma, fiind însă nevoiţi să crească preţul biletelor.
Un proiect de modernizare prevede ca Aeroportul Băneasa să arate ca London City Airport. Aerogara din capitala Angliei are cel mai mare suport de la comunitatea de afacerişti care-l utilizează, cu un check in care durează 20 de minute.
Taxe la standarde VIP
Astfel, sălile de aşteptare se vor transforma în saloane şi restaurant de lux, iar călătorii îşi vor aştepta zborul pe canapele confortabile din piele. „Dacă România va intra în spațiul Schengen, operatorii vor decide cu care dintre aeroporturi vor prefera să lucreze. Pe Băneasa nu se vor putea opera zboruri Schengen și non-Schengen, în același timp“, a explicat pentru