Anul 2012 a debutat cu numeroase inaugurări ale unor noi supermarket-uri, iar pentru lunile următoare planurile de expansiune ale marilor retaileri se vor concretiza prin alte deschideri de magazine pe tot cuprinsul ţării.
Atfel, retailerul francez Carrefour, cel de-al doilea distribuitor la nivel mondial, va deschide la sfârşitul lunii, cel de-al 46-lea supermarket al reţelei, în complexul comercial Iulius Mall din Iaşi. De asemenea, un alt retailer, Mega Image a inaugurat săptămâna trecută nouă noi supermarketuri, unul în Bucureşti şi unul în apropierea Capitalei, respectiv localitatea Mihăileşti.
Planuri investiţionale
Compania Lidl, una dintre cele mai mari lanţuri de magazine care comercializează produse alimentare din Europa, a continuat investiţiile în România prin construirea şi deschiderea, în urmă cu câteva zile, a unui nou magazin situat în din Bistriţa. Şi exemplele pot continua.
În situaţia în care vânzările de anul trecut în comerţul cu amănuntul nu au fost deloc spectaculoase, pe ansamblu fiind vorba de cel mult o stagnare, faptul că lanţurile marilor magazine continuă expansiunea poate părea un lucru contradictoriu. Reprezentanţii organizaţiilor marilor retaileri spun însă că marile companii au planuri investiţionale pe termen lung, iar potenţialul pieţei din România este unul de luat în calcul.
O companie transnaţională are suficiente resurse ca să nu îşi pună problema unor pierderi pe o perioadă determinată de timp, consideră preşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRC), Dan Şucu.
„România este o ţară din Uniunea Europeană, iar potenţialul pieţei este deosebit. Marile companii au resurse considerabile şi planuri investiţionale pe termen lung, bine puse la punct. De aceea, acestea nu pun neapărat accentul pe profitabilitate imediată. Îşi pot permite să acopere anumite pierderi pentru o perioa