Un specialist în domeniul transporturilor de la cotidianul britanic The Independent afirmă că la două zile după naufragiul navei Costa Concordia au mai putut fi cumpărate pe pagina de Internet a companiei bilete pentru o croazieră prevăzută pentru luna aprilie.
Încercând să afle informaţii utile pentru pasagerii care-şi cumpăraseră bilete pentru viitoare croaziere pe vasul naufragiat, jurnalistul a intrat la două zile de la teribilul accident, produs în 13 ianuarie, pe pagina de Internet a companiei, relatează AFP.
El nu a găsit nicio informaţie referitoare la un eventual ramburs ori contraofertă, în schimb a rămas surpins când a văzut promoţia pentru o călătorie la bordul Costa Concordia în luna aprilie.
"Mi-am zis, hai să verific, pentru că e limpede că nu pot să mai vândă bilete" după ce vasul s-a scufundat, a povestit el la postul de televiziune BBC.
"Mi-au vândut fără probleme, mi-au luat banii, iar luni mi-au trimis confirmarea cu o hartă a croazierei şi chiar numărul cabinei unde ar fi urmat să stau pe vapor", a adăugat Calder, fiind şocat de acest lucru în contextul în care vasul era avariat complet.
Sâmbătă seară, un purtător de cuvânt al companiei Costa Crociere, proprietara navei Costa Concordia, a declarat pentru AFP că "operaţiunile tehnice pentru blocarea rezervărilor pentru Costa Concordia au început sâmbătă, 14 ianuarie, şi au durat până luni, 16, la ora 16.00". "Astfel să explică faptul că s-au mai putut face rezervări în cursul week-endului", a adăugat el.
Concordia a eşuat în noaptea de vineri spre sâmbăta trecută, la 30 de metri de coastă, după ce a lovit o stâncă în apropierea insulei toscane Giglio. Vasul avea la bord 4.229 de persoane, între care 3.200 de turişti de 60 de naţionalităţi şi o mie de membri ai echipajului din 40 de ţări diferite.