Studenţii anului II, de la Facultatea de Ştiinţe Sociale, specializarea Sociologie, au fost protagoniştii unei competiţii creative, o demonstraţie despre idei, imaginaţie, responsabilitate, spirit de echipă.
Atelierul de creaţie de la Sociologia Culturii a adus faţă în faţă trei echipe, a „Visătorilor“, a „Realiştilor“ şi a „Criticilor“. Timp de o lună, fiecare a avut misiunea de a face un portret cât mai reuşi vieţii culturale craiovene, de a identifica maniera în care ea poate fi pusă în valoare. Cei mai inspiraţi s-au dovedit, potrivit juriului, „Visătorii“, care au ajuns pe locul I graţie lucrării „Cultura underground“, pe care au şi transformat-o în pagină de Facebook, au prezentat-o în PowerPoint prin fotografii, poezii, eseuri, desene, flyere, interviuri cu artişti underground. Ritmicitate şi viaţă lucrării i-au dat prin fredonarea unor versuri din muzica blues, gosspel şi cea clasică.
„Date fiind inclinaţiile artistice ale colegilor mei, care pictează, scriu proză şi poezie, modelează şi sculptează , dar care şi cântă am decis că aceasta va fi tema care ne va ajuta să ne exprimăm principiile şi dorintele cel mai bine, şi treptat am început să lucrăm“, a povestit Irina Truică, studentă la Sociologie.
„Întreg atelierul de creaţie a fost foarte distractiv din punctul meu de vedere, pentru că am fost în echipă cu prietenii mei, dar şi pentru că tema proiectului a fost cu adevărat antrenantă. Deşi viza doar un domeniu, Arta, se axa pe mai multe planuri ale acesteia, dându-ne posibilitatea de a explora eclecticul său“, a mărturisit Iosif Liliac, student la Sociologie.
Echipa Criticilor a luat argintul cu lucrarea „Împreună pentru muzee. Împreună pentru cultură“. Pe lângă un studiu sociologic, au făcut şi o cercetare bazată pe interviuri cu profesori, reprezentanţi ai muzeelor, elevi şi studenţi. Din prezentarea în PowerPoint a proiectul