Proprietarii navei Costa Concordia, care s-a rasturnat in apele de coasta ale Italiei saptamana trecuta, le ofera supravietuitorilor dezastrului o reducere de 30% din pretul viitoarelor voiaje intreprinse cu navele companiei, intr-o incercare de a evita o serie de procese care le-ar putea aduce pagube de milioane de euro.
Un supravietuitor britanic al dezastrului maritim, in cursul caruia au murit 12 persoane si alte 20 sunt inca disparute, a calificat oferta drept "insultatoare", scrie Telegraph.
Oferta companiei a iesit la iveala in paralel cu dezvaluirea faptului ca pasagerii de pe Concordia primesc zilnic telefoane de la compania-mama, Carnival, in care sunt intrebati daca sufera de cosmaruri sau insomnii. Psihologii spun insa ca aceasta actiune s-ar putea intoarce impotriva companiei, intrucat acest tip de interogari poate declansa stresul posttraumatic, in loc sa-l evite.
Pasagerii au mai primit si scrisori de la Costa, prin care li se explica cum sa ceara despagubiri pentru bunurile pierdute in naufragiu si li se ofera rambursarea completa a calatoriei.
Avocatii pasagerilor intentioneaza sa actioneze in justitie compania proprietara a navei. Peste 100 de pasageri s-au unit pentru o actiune comuna in justitie care va incepe saptamana viitoare la Miami. Fiecare dintre acestia reclama intre 120.000 de euro si 1.200.000 de euro compensatie.
Vasul de croaziera Costa Concordia, care avea la bord peste 4.200 de pasageri si membri ai echipajului, s-a lovit de stanci si s-a scufundat partial, pe 13 ianuarie, in apropierea insulei italiene Giglio, in Marea Tireniana.
La bordul navei de croaziera au fost si 29 de turisti romani si 27 de romani membri ai echipajului.
Proprietarii navei Costa Concordia, care s-a rasturnat in apele de coasta ale Italiei saptamana trecuta, le ofera supr