În contextul ultimilor ani de criză, angajaţii români din diferite domenii au renunţat la joburile lor în favoarea celor din domeniile prestărilor de servicii. Motivaţia este simplă: companiile de prestări servicii sunt în continuare cele mai stabile, România fiind consumator şi mai puţin producător în momentul de faţă.
În ultimii ani, companii din toate domeniile au apelat din ce în ce mai mult la externalizarea serviciilor către companii specializate, reducându-şi costurile prin desfiinţarea unor întregi departamente şi tototdată permiţându-şi să se focuseze pe activităţile lor de bază. Pe lângă aceste avantaje, destul de important este faptul că prin externalizare, compania de servicii preia toate riscurile, explică Laura Rada, Business Development Manager la Smartree.
Salarii mai mari cu 20%
Companiile de servicii sunt specializate pe domeniul lor, ceea ce le permite angajaţilor să acumuleze cunoştiinţe temeinice şi să aibă o evoluţie profesională mai bună decât companiile care au un department intern specializat, de exemplu, în relaţii publice sau resurse umane. În plus, firmele de servicii investesc din ce în ce mai mult în programe de instruire pentru dezvoltarea angajatului în timp ce celelalte companii urmăresc reducerea costurilor cu salariaţii.
„Cele mai căutate companii de servicii sunt cele din domeniul externalizării (outsourcing) şi în special cele din zona de Call Center, IT , HR, Transporturi şi logistică, PR , Juridic. Salariile sunt cu cel puţin 20% mai mari decât în alte companii", a declarat pentru romanialibera.ro Laura Rada.
Conform unor surse publice care prezintă agregarea ofertelor de muncă la nivel naţional, pentru domeniul IT şi Telecomunicaţii, în momentul actual sunt disponibile 4052 de locuri de muncă. Pe locul următor se situează ofertele de muncă din domeniul Vânzărilor, respectiv un număr de 3426 locuri