Contractele pentru marcajele pe drumurile nationale au expirat, asa ca o noua licitatie va fi facuta in saptamanile ce urmeaza de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
Surse pentru Ziare.com au declarat, insa, ca directorul CNADNR Daniela Draghia a dat dispozitie, acum doua saptamani, ca fiecare director de regionala sa faca licitatiile individual. Astfel, licitatia nu va fi una unitara, ci sparta in sapte loturi, cate regionale sunt. Informatia a fost confirmata pentru Ziare.com de CNADNR.
Iar valoarea totala a licitatiei nu este deloc de neglijat, fiind vorba de cateva zeci de milioane de euro.
O situatie similara a mai fost intalnita in ultimii 17 ani o singura data si exact acea licitatie face obiectul unei ample investigatii a Consiliului Concurentei.
Pe cine avantajaza?
Pentru a explica situatia, sa reamintim putin cazul din 2006, cel care a atras atentia Consiliului Concurentei.
Si atunci licitatia a fost sparta in 7 loturi. Cateva firme au fost prezente la toate cele sapte licitatii - Plastidrum SRL, SC Swarco Romania SRL, Swarco Heoscont Strassenmarkierung GmbH si Eleftherios Kokkinakis LTD.
Swarko si Kokkinakis au fost descalificate pe motiv ca nu indeplineau criteriile, iar Plastidrum le-a castigat pe toate cele sapte, lucru deloc surprinzator avand in vedere ca Plastidrum detine monopolul la aceasta licitatie, castigand-o de 17 ani incoace.
Cele doua firme care au fost descalificate tehnic se pare, insa, ca au avut noroc, la doua saptamani de la pierderea licitatiei primind "cadou" de la Plastidrum, prin concesiune, fiecare cate o regionala - Swarko a primit regionala Craiova si Kokinakkis a primit regionala Iasi.
Ce spune legea?
Spargerea acestei licitatii nu doar ca avantajaza anumite firme, da