Volkswagen Up!, care a înlocuit vechiul Lupo din segmentul mini, oferă mult spaţiu la interior şi un motor în trei cilindri cu o capacitate de 999 cmc.
Pînă acum a fost Lupo. A trăit din 1998 pînă în 2005. De atunci, Volkswagen a pritocit bine noul său model pentru segmentul mini. Aşa a ieşit modelul Up! O maşinuţă cu un design simpatic, desenată simplu. Dimensiunile sale? 3,54 metri lungime, 1,64, lăţime şi 1,48 înălţime. Aceste cifre au făcut din Up! o maşină cu mult spaţiu la interior. 3 uşi, 4 locuri şi 854 de kilograme. Urmează şi versiunea în 5 uşi.
Up! a sosit la lansare cu un motoraş sub capotă în trei cilindri. Capacitate 999 cmc, 75 CP. O versiune ideală pentru aglomeraţiile urbane, unde viteza de croazieră contează mai puţin. Plecarea e importantă, iar Up! se descurcă bine.
E fîşneaţă, dar cel mai important lucru este consumul. La carte scrie un consum de 4 litri pentru 100 kilometri parcurşi în afara oraşului. Cît de tare ai forţa noul Volkswagen n-ai cum să depăşeşti 5 litri. Up! merge bine şi pe autostradă, 130 km/h fiind o viteză de croazieră decentă şi fără să forţezi micul propulsor. Există şi o variantă tot de 1 litru cu 60 CP.
Vrei putere mai mare? Up! mai are pregătit şi propulsorul de1.2 litri. Cutie de viteze. Manuală, 5 trepte. Precisă şi curse scurte. Direcţia? Uşoară. Poate un pic prea uşoară, dar pentru oraş e chiar indicată. Suspensia e moale, asta înseamnă că poate digera şi denivelările din asfalt. Vizibilitatea este bună datorită suprafeţei vitrate care are dimensiuni generoase. La interior, totul este ergonomic. Comenzile sînt puţine, dar fiecare buton are locul lui bine stabilit.
La capitolul tehnologie, Up! oferă opţional sistemul City Emergency Braking. Practic, acesta încetineşte automat maşina în situaţia în care descoperă un obstacol în faţă. Este valabil pînă la o viteză de cel mult 30 km/h. Detector