Conducerea operatorului portuar Socep Constanţa (SOCP) spune că în ultimele luni traficul de mărfuri manevrate de companie cât şi la nivelul întregului port Constanţa a înregistrat o scădere importantă astfel că perspectivele pentru noul an sunt destul de sumbre.
Aceasta în condiţiile în care în primele nouă luni ale anului trecut compania a manevrat un volum de mărfuri cu 40% mai ridicat faţă de perioada similară a anului precedent.
"Finalul de an 2011 a fost mai slab faţă de restul anului şi începutul din noul an pare să confirme acest lucru. În decembrie 2011 şi ianuarie traficul a scăzut cu cel puţin 20% faţă de primele 11 luni ale anului trecut. Senzaţia mea este că anul acesta ne vom întoarce la rezultatele din 2010 într-un caz fericit", a declarat Daniel Linteş, directorul general al Socep Constanţa.
Potrivit lui, scăderile cele mai pronunţate au avut loc pe segmentele de cereale şi produse chimice, unde traficul a cunoscut un declin mai mare de 20%, tendinţă care se manifestă la nivelul întregului port.
Şeful Socep a mai spus că deşi există o anumită ciclicitate privind traficul pe unele categorii de produse în luna ianuarie a anului trecut traficul a mers bine. "Sunt semnale neliniştitoare în special pe mărfurile de tip vrac. Anul acesta nu pare a fi nici un an agricol bun. Pe segmentul de laminate traficul pare că se menţine cam la nivelul anului trecut", a precizat Linteş.
Transportul internaţional de mărfuri a primit o lovitură pe final de an 2011 în contextul în care economiile majore ale lumii şi-au încetinit ritmul de creştere, iar pe plan european analiştii anticipează chiar un declin economic.
Baltic Dry Index, un proxy pentru comerţul maritim care ia în calcul peste 20 de rute comerciale şi reflectă evoluţia costurilor de transport din industria navală a materiilor prime, a înregistrat numai în ultima lună un dec