Ministerul Mediului a amânat cu un an plata taxei auto pentru maşinile înmatriculate înainte de ianuarie 2007, după ce a recunoscut că „există şi multe situaţii aberante” generate de aplicarea legii privind introducerea unei taxe de poluare pentru autovehicule.
Cum comentează piaţa?
Guvernul va corecta „aberaţiile” printr-o ordonanţă care ar putea fi adoptată chiar marţi. Între acestea se numără şi faptul că taxa pentru maşinile vechi în vânzare urma să fie mai mare decât preţul lor de vânzare, potrivit Ministerului Mediului. Vânzătorii de pe piaţa auto second-hand au răsuflat, evident, uşuraţi: introducerea taxei de la 13 ianuarie paralizase toate târgurile de maşini.
Şi Ford România consideră că decizia este „foarte pozitivă”. Directorul executiv al companiei, Henrik Nenzen, a declarat pentru Agerpres că taxa era „nedreaptă” pentru cei care deţineau maşini mai vechi. Pe de altă parte, oficialul Ford România a apreciat că România a lucrat foarte bine „pentru a opri importurile de maşini europene rulate foarte vechi”.
De cealaltă parte, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile a avertizat că, deşi piaţa second-hand va ieşi în câştig în urma deciziei Guvernului, per ansamblu piaţa auto nu va fi influenţată pozitiv, respectiv nu se va stimula cumpărarea de maşini noi. Totuşi, şeful APIA, Virgil Popovici, spune că deocamdată efectele amânării sunt greu de evaluat într-un context extrem de volatil.
Ministerul Mediului a amânat cu un an plata taxei auto pentru maşinile înmatriculate înainte de ianuarie 2007, după ce a recunoscut că „există şi multe situaţii aberante” generate de aplicarea legii privind introducerea unei taxe de poluare pentru autovehicule.
Cum comentează piaţa?
Guvernul va corecta „aberaţiile” printr-o ordonanţă care ar putea fi adoptată chiar marţi. Între acestea se numără şi f