Odată cu sezonul de vară din 2012 se vor efectua şi schimbări în cadrul celor două aeroporturi din Bucureşti. Unul dintre ele va deveni gazda curselor low-cost, iar celălalt se va transforma într-unul de zboruri business. Cauza acestei schimbări sunt taxele de operare de pe aerodromul Băneasa, care se vor scumpi începând cu 25 martie.
Zborurile ieftine de pe Aeroportul Aurel Vlaicu se vor muta din 25 martie pe Aeroportul Henri Coandă, din cauza scumpirii taxelor de operare de pe Băneasa
Astfel, cursele low-cost se vor muta din 25 martie pe Aeroportul Otopeni. Companiile aeriene care operează pe Aeroportul Băneasa vor fi, practic, obligate să facă această schimbare, din cauza noilor taxe care se vor impune. În prezent, un operator plăteşte 17 euro taxa de pasager, iar cea de aterizare ajunge la 6 euro pe tonă. La momentul schimbării, aceste taxe vor ajunge la 18 euro pentru fiecare pasager şi 120 de euro, cea de aterizare.
Cresc preţurile biletelor
Taxele practicate pe aerodromul Henri Coandă sunt de 22 de euro pentru fiecare pasager şi 8 euro pe tonă, cea de aterizare. Companiile aeriene susţin că încă nu au primit nicio informare oficială privind data exactă la care se va efectua schimbarea, dar spun că această iniţiativă va aduce şi o creştere a preţurilor biletelor, potrivit Ziarului Financiar.
Reprezentanţii companiei aeriene Wizz Air, de exemplu, declarau anul trecut că această mutare va aduce şi o creştere a tarifelor cu 5-7 euro pe bilet, dar şi o reducere a capacităţii de zbor. Ministrul transporturilor, Anca Boagiu, afirma că pasagerii vor plăti în plus, însă o diferenţă de 4 euro pentru un bilet.
Cât costă să ajungi la Otopeni
Dacă preţul biletelor nu va fi afectat semnificativ, mutarea zborurilor low-cost la Otopeni aduce şi costuri ascunse. În prezent există două linii RATB care duc la Aurel Vlai