Primele 36 de prototipuri ale noului monovolum B-Max au fost deja produse la Craiova până la finele anului trecut, iar la începutul acestei luni Ford România a demarat asamblarea automobilelor de preproducţie în Bănie, producţie care va ajunge la 60 de unităţi la finele lunii viitoare, potrivit declaraţiilor oficialilor Ford Europa.
Modelele de preserie (automobile identice din punct de vedere tehnic cu cele finale, dar utilizate pentru ultimele teste interne) sunt utilizate intern pentru pregătirea producţiei de serie şi pentru a familiariza angajaţii cu noul automobil.
Parcarea destinată angajaţilor uzinei şi-a dublat suprafaţa, o nouă porţiune fiind extinsă inclusiv în interiorul fabricii. Şi nu sunt doar maşini Daewoo ale celor mai vechi angajaţi ai uzinei auto de la Craiova, ci şi multe Ford-uri cu numere de Cehia, Polonia şi Germania, ceea ce indică faptul că la uzină au venit mai mulţi specialişti ai companiei de la toate centrele constructorului, nu doar cei 150 de specialişti care vin cu avionul de la Londra, respectiv Köln.
Dincolo de gardul uzinei se văd muncitori care lucrau la amenajări, dar şi angajaţi ai uzinei în cunoscuta uniformă albastră a Ford care mergeau în grupuri dintr-o hală în alta.
Halele au fost revopsite şi peste tot se observă "Ovalul Albastru", însă niciun B-Max nu se vede, maşinile fiind în continuare bine păzite.
"Angajaţii uzinei vor începe efectiv să lucreze la producţia B-Max din lunile martie-aprilie, când va începe fabrica să producă maşini în serie. Acum stăm de dimineaţa până seara în cursuri de pregătire", a declarat pentru ZF un salariat al uzinei Ford Craiova.
Cu toate că nu se cunoaşte nimic oficial despre salariile de la Ford România, în fiecare zi sunt depuse CV-uri într-un spaţiu amenajat chiar la intrare.
"Am venit să-mi depun CV-ul, am înţeles că nu se fac încă angajări, dar eu