Primăria Municipiului Bacău a decis să cheltuiască 823.000 de lei (190.000 de euro) din fonduri europene pentru promovarea turistică a unui lac industrial, aflat la periferia oraşului.
Lacul Bacău II, care se întinde de la Popasul Ghereieşti la Barajul de la Şerbăneşti va avea parte de promovare pe bani grei. Acumularea de apă, în care băcăuanii îşi mai spală încă maşinile, va deveni una dintre atracţiile turistice ale regiunii, cel puţin asta afirmă primarul Bacăului, Romeo Stavarache, care a obţinut o finanţare de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT).
Banii vor fi folosiţi în campanii de publicitate, în mass-media locală şi centrală, dar şi în editarea unor pliante şi mape. Deşi, lacul, aflat la periferia Bacăului, este un focar de mizerie, edilii băcăuani i-au convins pe responsabilii din MDRT că prin această campanie vor reuşi să crească numărul turiştilor din zonă cu peste 10%, de la 37.000 la peste 41.000 de persoane.
Romeo Stavarache, în ofsaid la bani europeni
Proiectul este finanţat din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional, iar primarul Bacăului susţine, în Referatul de oportunitate, că „prin implementarea acestui proiect se va răspunde nevoii de valorificare a resursei naturale şi va determina îmbunătăţirea imaginii României, prin lansarea pe piaţă a unui produs turistic competitiv".
Pliante pentru uitatul la ciori
Contractul a fost câştigat de firma Addvances din Iaşi, iar la licitaţie, potrivit SEAP, s-a depus o singură ofertă. Aceeaşi societate a câştigat în vara anului trecut 60.000 de lei pentru planul de marketing al proiectului „Dezvoltarea şi consolidarea turismului în municipiul Bacău, prin promovarea oportunităţilor locale".
Romeo Stavarache, urmărit penal
Deşi lacul este plin de bălării, Primăria vrea să atragă turişti prin pliante şi banne