Indiferent în ce direcţie va fi găsită o soluţie pentru tensiunile actuale, aceasta trebuie să vină cât mai repede. Oamenii de afaceri spun că businessul începe să fie afectat.
"Vă aduc la cunoştinţă că pe data de 27.01.2012 va fi anulată întâlnirea cu partenerii noştri din Italia care a fost anuntaţă telefonic pentru semnarea contractului de afacere privind cumpărarea produselor de la dumneavoastră (ferestre şi cofraje). Italienii sunt îngrijoraţi pentru siguranţa lor, văzând pe posturile italiene mitingurile din stradă. Ne pare rău, dar vom reveni cu un telefon în momentul când vor înceta aceste activităţi neplăcute", aşa arată e-mailul primit la finalul săptămânii trecute de către Marin Cruţescu, directorul general al firmei cu activităţi în construcţii Amvic Grup, din partea unei firme partenere implicată în afacerea cu italienii.
Acesta este doar unul dintre oamenii de afaceri locali care au trimis un mesaj Ziarului Financiar legat de impactul pe care l-au avut protestele asupra mediului de business. În situaţia lui Marin Cruţescu ar putea fi însă mulţi alţi antreprenori sau manageri de companii care s-au orientat spre exporturi pentru creşterea afacerilor, având în vedere că exporturile au reprezentat o gură de oxigen pentru companii în ultimii doi ani. Chiar Marin Cruţescu spunea, la finele anului trecut (după ce înregistrase o scădere cu 20% a cifrei de afaceri faţă de 2010), că îşi pune baza pe exporturi în 2012, luând în calcul o pondere de 30% a acestora în vânzările de anul acesta.
Alţi oameni de afaceri locali chestionaţi de ZF spun însă că impactul manifestărilor nu a fost încă semnificativ în businessurile pe care le conduc, dar că, dacă situaţia va continua şi dacă va duce la schimbarea Guvernului, de exemplu, acest lucru se va reflecta şi în scăderea vânzărilor. De altfel, acesta a fost deja cazul firmei de cosmetice Avon: Răz