Am scris acest articol încercând în prima parte să explorez câteva date de istorie personală ale copilului, adolescentului Raed, disponibile public, desenand contextul cultural, etnic şi religios aparte în care a crescut si s-a format ca tanar. În a doua parte, plecând de la observaţia că in Romania avem o criză de lideri si de leadership, am pus jos câteva gânduri aplicabile unui sub-sistem social paralel la fel de greu încercat și la fel de vital viitorului naţiunii române, ca şi sănătatea: educaţia.
Omul, Raed
Doctorul Arafat nu s-a gândit niciodată că ar putea fi personal asociat cu generarea vreunui eveniment de urgenţă, într-o altă postură decât cea de salvator sau de organizator al intervenţiei de urgenţă. Cetatean de origine palestiniană, a crescut intr-una din cele mai greu incercate regiuni din lume. Familia sa parcurge experienta traumatizantă a împărţirii Palestinei intre evrei și arabi (ulterior Rezoluției ONU 181 din noiembrie 1947), a războiului civil de șase luni (1947-1948) între arabii și evreii din Palestina mandatorie, a Războiului arabo-israelian din 1948 (noiembrie 1947 – iulie 1949).
Copilareste într-o familie palestiniană cu 3 copii, într-un oraş cu un număr de locuitori comparabil cu Râmnicu Vâlcea-putin peste 126.000 locuitori (Nablus), situat la 63 de km N de Ierusalim. Copilul Raed creşte într-o Cisiordanie aflată într-un conflict permanent, dat de luptele dintre coloniştii evrei şi Autoritatea Națională Palestiniană, într/un climat tensional, marcat de arestări, de represiuni publice, de crime inter-etnice, de abuzuri militare.
Imediat după ce împlinește vârsta de 3 ani, devine el însuși martor al celui de-al treilea conflict armat arabo-israelian, numit Războiul de Șase Zile, un conflict armat între Israel și o alianta de trei state arabe, castigat de Israel, in urma caruia Israelul ocupa Fâșia Gaza, Peninsula Si