Ieri, Coaliţia a decis amânarea aplicării taxei până la 1 ianuarie 2013
Hagiu (FORT): Din 2013 ar trebui să se aplice modelul austriac, adică impozitarea în funcţie de gradul de poluare
Pârvu (CNIPMMR): Actuala taxă este, de fapt, una pe tranzacţie, este o taxă abuzivă. Ar trebui plătită în funcţie de capacitatea cilindrică şi de vechime
Posesorii autoturismelor înmatriculate înainte de anul 2007 ar putea avea la dispoziţie încă un an pentru vânzarea lor, fără a fi obligaţi să plătească taxa de primă înmatriculare, ci doar taxa de poluare auto redusă cu 25%. Propunerea a fost făcută ieri, în Coaliţie, de către ministrul Mediului, Laszlo Borbely, acesta arătând că le dă răgaz, până la sfârşitul anului, posesorilor de maşini mai vechi, pentru că nu toţi au luat cunoştinţă de noua legislaţie.
Transportatorii au avertizat încă din anul 2007 autorităţile că taxa de poluare, sau auto sau de primă înmatriculare (denumiri schimbate succesiv în ultimii ani) nu este aplicabilă în forma actuală, fiind imperios necesar să se ţină cont la calculul impozitului de gradul de poluare al fiecărei maşini.
"În anii 2005 - 2006, în România se plătea o taxă numită taxa de solidaritate, care era de 1% pentru fiecare vehicul înmatriculat nou. Ulterior a apărut "taxa Sulfina" şi apoi "formula Tăriceanu". De atunci a început nebunia. În 2007, după aderarea la UE, FORT a început demersurile pentru implementarea unui impozit anual în funcţie de capacitatea cilindrică, tipul de suspensii, şi alte date tehnice. Din 2013 ar trebui să se aplice modelul austriac, adică impozitarea în funcţie de gradul de poluare", a declarat pentru Curierul Naţional, Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).
Precizând că "în forma actuală, taxa nu poate fi aplicată" şi că "oricum aceasta a fost contestată la Curtea de Justiţie a Uniunii