În timp ce bărbaţii răspund la un cuvânt unic, „mult“, femeile sunt împărţite între reducerile din magazinele de tip discounter şi comoditatea oferită de cumpărăturile la minimarketul de lângă casă.
Andrei Velicu (38 de ani) petrece săptămânal cel puţin trei ore într-unul din hipermarketurile din Capitală, împreună cu soţia sa, Laura. Face aprovizionarea pentru săptămâna ce urmează, dar mai pierde vremea şi la rafturile cu produse care nu-i sunt neapărat necesare pentru coşul zilnic, însă îi fac cu ochiul. În această categorie intră electronicele şi electrocasnicile sau gadgeturile, accesoriile. „Nu e vorba numai de oferta variată, de promoţiile nelipsite în fiecare săptămână, ci şi de faptul că hipermarketul are şi caracteristici de mall. De exemplu, pot să intru şi într-un magazin de telefoane şi accesorii GSM, de încălţăminte sau să-mi aştept soţia care probează ceva la o cafea şi o ţigară", a explicat Andrei.
Bucureşteanul este unul dintre clienţii tipici ai hipermarketurilor, după cum arată un studiu al Reveal Marke-ting Research, realizat pentru CaleaEuropeană.ro. Potrivit datelor centralizate de compania de cercetare, magazinele cash&carry, hipermarketurile şi supermarketurile sunt preferate de români pentru oferta bogată. Clienţii sunt mai ales bărbaţi, îndeosebi cu vârste de peste 36 de ani şi cu venituri de aproximativ 1.500 de lei.
Jumătate dintre cei care fac cumpărături în marile magazine au studii superioare. Aceştia cheltuiesc de altfel şi cei mai mulţi bani, între 200 şi 400 de lei la o singură „vizită". Tinerii, adică cei cu vârste între 18 şi 35 de ani, merg în hipermarketuri chiar mai des de o dată pe săptămână, în timp ce persoanele care au trecut de 55 de ani fac acest lucru de două-trei ori pe lună.
Magazinul de cartier, mai comod
Pe de altă parte, femeile preferă magazinele de tip discounter,