Ponderea Internetului in piata de media a crescut la aproximativ 6-7% in perioada 2010-2011, comparativ cu 3%, cat inregistra in 2007. Va reusi online-ul sa se impuna in fata vehiculelor clasice de informare si publicitate - televiziune, radio, presa scrisa, outdoor?
"Tinand cont de rezultatele aferente primului semestru din 2011, de aproximativ 10,3 milioane euro, si de istoricul mixului veniturilor primul semestru versus al doilea semestru, conform ROADS, realizat de PwC pentru IAB, estimam ca piata publicitatii online a inregistrat in 2011 un volum relativ similar cu cel din 2010, si usor mai mare decat in 2008, situat intre 20 si 21 milioane euro", a spus Bogdan Belciu, partener Servicii de Consultanta pentru Management la PricewaterhouseCoopers Romania si unul dintre autorii studiului Romanian Online Advertising Revenue Study (ROADS), pentru IAB Romania, pentru DailyBusiness.ro.
Rezultatele studiului vor fi disponibile in primavara acestui an, cand se va publica raportul ROADS, aferent semestrului al doilea din 2011.
Reprezentantul PwC a amintit insa ca studiul nu ia in calcul si vanzarile companiilor care nu participa la ROADS, respectiv cifra de afaceri realizata in Romania de catre gigantii mondiali Google, Yahoo si Facebook.
Online-ul creste si in 2012
Referitor la perspectivele pentru 2012, PwC anticipeaza o evolutie similara cu cea de anul trecut, iar un potential stimul pentru publicitatea online ar putea veni dinspre campania electorala care se va desfasura in a doua parte a anului.
"In aceste conditii, este posibil ca in anii urmatori, online-ul sa devina al doilea mediu, dupa televiziune, ca incasari din publicitate, devansand radio-ul, presa scrisa si outdoor-ul", a mai spus Bogdan Belciu.
Si asta in conditiile in care dezvoltarea publicitatii online se bazeaza pe component