Copiii de astăzi sunt \"setaţi\" să înveţe prin imagini, film şi tot ce presupune tehnologie. Dacă profesorii nu se adaptează, lecţiile sunt plictisitoare şi fără noimă pentru elevi.
În era digitală, formulele clasice de predare şi-au pierdut puternic din impact, iar profesorii se întreabă, neputincioşi, cum să-şi mai atragă elevii spre învăţare.
Lansarea proiectului "Şcoala Discovery" a adus zilele trecute la Sibiu specialişti americani în educaţie, care i-au învăţat pe dascălii români cum să integreze resursele media în predare.
Delegaţia de specialişti a fost condusă de profesorul Hall Davidson, care, după ce a renunţat la catedră (a predat matematică, engleză şi spaniolă), susţine cursuri de dezvoltare profesională pentru profesori şi se ocupă de proiectele Discovery Education.
El le-a explicat dascălilor români că informaţia care ajunge simplu la elevi este cea care vine în forme audio-video, prin TV şi computer, aşa că aceste instrumente trebuie incluse în predare.
EVZ: Cum caracterizaţi elevii de azi?
Hall Davidson: Copiii se schimbă permanent, de la o generaţie la alta, însă acum sunt schimbări fundamentale. Copiii secolului XXI sunt caracterizaţi prin lipsa oricăror temeri faţă de tehnologie.
Ei iau, încearcă, folosesc tehnologia foarte simplu, spre deosebire de adulţi. În faţa unui computer, adulţii au temeri şi se gândesc "Poate îl distrug, a fost scump, mai bine nu mă bag". Copiii nu gândesc aşa.
Cum învaţă ei?
Dacă am avea capacitatea să vedem ce părţi din creier se aprind în procesul de învăţare, am vedea că sunt exact cele care procesează imagini. Ei sunt expuşi în permaneţă la informaţie video, iar creierul lor spune: "în felul acesta mi-e uşor să învăţ, aşa mă voi modela".
Asta înseamnă că atunci când au 10, 11 ani, predarea clasică nu are sens pentru ei, le e greu să urmărească un conţinut. Dar