Tragedia unora, norocul altora. La nici doua zile dupa esuarea navei Costa Concordia, in noaptea din 13/14 ianuarie, pe insula toscana Giglio s-au adunat mai multe echipe delegate de companii americane si olandeze sa puna mana pe contractul de milioane de euro pentru salvarea epavei. Cum constructia Concordiei in 2006 a costat o jumatate de miliard de dolari, nici nu este de mirare ca mai toate planurile vorbesc si despre reparatiile prin care aceasta va trece, proprietarii de la Costa Cruises vrand sa repuna in functiune colosul de lux. Mai exact, ceea ce propun expertii este ca gaurile epavei sa fie astupate, pentru ca nava sa fie ridicata de niste baloane uriase. Celelalte variante sunt folosirea unor cabluri de otel sau dezmembrarea, dar Costa Cruises le-ar fi exclus din start. Odata ridicat cu baloane specialistii garanteaza ca vasul Costa Concordia va putea porni din nou in croaziere in doar cateva luni. In prezent, exista o noua problema, aceea a unei eventuale catastrofe ecologice, dupa ce s-a aflat ca vasul avea 2.000 de tone de combustibil in rezervoare. Cel putin 15 oameni au murit si alti 25 sunt dati disparuti in urma acestei tragedii maritime.
Submarinul Kursk, tras cu cabluri
Submarinul rusesc Kursk a stat mai bine de un an pe fundul Marii Barents, unde a esuat dupa ce o torpila aflata la bord a explodat. Un total de 118 oameni au murit in catastrofa din 12 august 2000. Epava a fost adusa la suprafata abia in octombrie 2001, in cadrul unei operatiuni de aproximativ 50 de milioane de euro, condusa de o echipa olandeza. Submarinul a fost ridicat cu ajutorul unor cabluri uriase de otel, dupa eforturi care au durat 15 ore.
Titanicul a fost lasat pe fundul Atlanticului
Scufundarea navei RMS Titanic, cel mai mare pachebot al inceputului de secol XX, a facut istori