Înainte de a porni la drum, asiguraţi-vă că maşina este dotată corespunzător rulării pe drumuri acoperite de zăpadă sau gheaţă. Fiţi atenţi la trafic, nu frânaţi brusc şi circulaţi cu viteză mică. Sursa: CODRIN PRISECARU
Iarna a pus stăpânire pe ţară, iar vremea nu dă semne că s-ar îmbunătăţi. În ciuda zăpezii şi a viscolului, nu înseamnă că trebuie să vă lăsaţi maşina acasă. Deoarece traficul se desfăşoară cu greutate, trebuie să vă înarmaţi şi cu răbdare atunci când plecaţi la drum.
Anvelopele de iarnă, lanţurile, lopata, peria de zăpadă şi răzuitorul de parbriz nu trebuie să vă lipsească. Dacă este absolut necesar să plecați la drum, nu ar strica să aveţi în portbagaj şi un sac de nisip.
Poliţia Rutieră sfătuieşte şoferii ca, pe timp de iarnă, să aibă ceva mai mult combustibil în rezervor. De preferat ar fi să ajungeţi la o benzinărie pentru a alimenta când mai aveţi un sfert de rezervor plin. Nu este niciun secret că în benzină este şi apă, care rămâne pe fundul rezervorului. Dacă aşteptaţi ca becul să se aprindă înainte de a opri la o benzinărie, s-ar putea să îngheţe pe timpul nopţii.
De cu seara, asiguraţi-vă că nu lăsaţi frâna de mână trasă, deoarece umezeala din timpul zilei pe etriere poate îngheţa noaptea. Dacă tot suntem la acest capitol, pentru a evita ca ştergătoarele să îngheţe peste noapte şi să se lipească de parbriz, ar fi bine să le ridicaţi.
La ce să fii atent înainte de a ieşi din parcare
Înainte de a vă scoate autoturismul din parcare, verificaţi nivelul antigelului din instalaţia de răcire, mai ales dacă peste noapte temperaturile au coborât sub 0 grade.
Tot înainte de a băga cheia în contact, asiguraţi-vă că aveţi lichid de parbriz care rezistă şi la -20 sau chiar -30 de grade, curăţaţi oglinzile laterale, parbrizul şi geamul din spate. Asiguraţi-vă că sistemul de clim