Încă de pe vremea lui Nicolae Ceaușescu se știu drumurile care se înzăpezesc. Cu toate acestea, autoritățile sunt luate prin surprindere de nămeți în fiecare an. Mai mult, rețeaua de parazăpezi, de dinainte de 1989, a fost distrusă. Sursa: ARHIVĂ EVZ
Parazăpezile sau perdelele forestiere ar putea rezolva problema înzăpezirii drumurilor. Mai mult, deși sunt studii și chiar Hotărâri de Guvern ce spun că aceste măsuri sunt necesare, autoritățile nu au luat nici o măsură în acest sens.
Au reușit totuși să stabilească care sunt drumurile care sunt acoperite cu zăpadă atunci când este viscol. Astfel, potrivit unor surse din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), o parte dintre drumurile pe care nu se mai poate circula atunci când ninge și este viscol sunt: autostrada A2 pe tronsonul București-Fundulea, Autostrada Soarelui, DN 4 și DN5.
Autostrada Soarelui este înzăpezită tot timpul
”Autostrada Soarelui este perpendiculară pe direcția vânturilor dominante. Aici este nevoie de parazăpezi. La fel și pe DN5, între Adunații Copăceni-Giurgiu și pe DN1D între Ploiești-Urziceni”, au explicat, pentru EVZ, surse din cadrul CNADNR.
Și DN 4 s-a stabilit, de mult, că este predispus înzăpezirii, la fel ca și DN2, pe porțiunea Urziceni-Buzău.
Totodată, drumarii trebuiau să acționeze înainte de începerea viscolului cu materiale antiderapante, pentru a pregăti drumul, mai susțin specialiștii, care spun că, dacă se făcea acest lucru, nu mai erau acum atâtea tiruri deraiate.
Sursele menționate mai susțin că firmele de deszăpezire sunt depășite de situație, neavând suficente utilaje și materiale antiderapante.
Pe de altă parte, Boagiu a precizat astăzi: ”Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale intervine la acest moment cu 1.081 utilaje, fiind însă nevoie şi de sprijinul Ministerului Apărării”.