Trei camioane de mare capacitate au adus aseară la Botoșani unul din cele două motoare ce vor face parte din noua centrală electro-termică a municipiului. Acesta are o greutate de 45 de tone.
Venite din Austria, tirurile au livrat principalele părți ale primului modul de cogenerare, având o greutate totală de 45 de tone. Noul CET va include două astfel de module compuse din motor, generator şi accesorii, fiecare având o putere de 4,4 MW electrici și 3,8 MW căldură. Energia electrică va putea fi preluată de sistemul național de electricitate, iar cea termică va fi folosită pentru încălzirea și apa caldă a botoșănenilor.
Dotate cu câte 24 de cilindri și cu o eficiență globală de ardere a combustibilului, motoarele vor folosi gaze naturale, respectând astfel cerințele de mediu ale Uniunii Europene.
În următoarele zile, în funcție de traficul de pe traseu, va sosi și celălalt modul de cogenerare, cele două urmând să fie montate în noua sală a motoarelor, construită pe amplasementul echipamentelor demolate vara trecută.
"Puterea electrică produsă de noile motoare va fi dublă față de cea produsă în prezent la Modern Calor. Eficiența mare a noilor echipamente va însemna și o reducere de 10% a consumului de gaze naturale, la aceeași unitate de produs, în comparație cu actualul consum. Noile motoare vor fi puse în funcțiune, cel mai probabil, în cursul lunii mai a acestui ani", a explicat Ion Diaconu, directorul general al SC Modern Calor SA."
Achizițiile fac parte din proiectul "Reabilitarea sistemului de termoficare urbană la nivelul municipiului Botoşani pentru perioada 2009 -2028 în scopul conformării la legislaţia de mediu şi creşterii eficienţei energetice". Implementat de Primăria Municipiului Botoșani, acesta are o valoare de peste 45 de milioane de euro și este finanțat, în cea mai mare parte, din fonduri europene.