CFR SA, compania care gestionează infrastructura feroviară din România, a atribuit două contracte în valoare totală de 334 mil. euro pentru reabilitarea tronsoanelor Aţel-Micăsasa şi Micăsasa-Coşlariu (66,2 km), care fac parte din tronsonul Coşlariu-Sighişoara.
Primul tronson va fi reabilitat de italienii de la Impresa Pizzaroti, în timp ce al doilea a ajuns pe mâinile consorţiului format din grecii de la Aktor şi compania românească Arcada (controlată de Spiru Mantu şi Mihai Humă). De altfel, italienii de la Impresa Pizzaroti sunt unii dintre cei mai importanţi constructori pe piaţa locală, lucrând printre altele şi la autostrada Bucureşti-Moara Vlăsiei.
"Reabilitarea secţiunii de cale ferată Coşlariu - Sighişoara va contribui în mod direct la realizarea obiectivului strategic de creştere a cotei actuale de piaţă a transportului feroviar de călători şi marfă prin sporirea gradului de siguranţă şi de confort, dar şi prin reducerea timpului de călătorie", se arată într-un comunicat la CFR.
Lungimea totală a tronsoanelor ce urmează a fi reabilitate se cifrează la 66,2 kilometri. În urmă banilor investiţi de CFR în aceste sectoare trenurile de călători vor putea circula pe aceste două tronsoane cu 160 km/h, în timp ce viteza maximă a trenurilor de marfă va urca până la 120 km/h.
Tronsonul Aţel - Micăsasa, cu o lungime de 29,6 kilometri, urmează să fie realizat de Impresa Pizzarotti, în urma acestui contract în conturile italienilor urmând să ajungă 166 milioane de euro. Cel de-al doilea contract, pentru tronsonul Micăsasa-Coşlariu (36,6 kilometri), a fost câştigat de Aktor-Arcada. Pentru lucrările făcute pe acest tronson asocierea româno-elenă urmează să încaseze 168 de milioane de euro. Ambele tronsoane de cale ferată vor fi finalizate în următorii trei ani.
Cursa pentru câştigarea acestor contracte a fost strânsă în condiţiile în care