TVR a cerut Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA), organizație a industriei de media și publicitate din România şi proprietară a datelor de audienţă, informaţii suplimentare şi lămuriri în legătură cu modul în care sunt realizate măsurătorile de audienţă, informează un comunicat al postului public.
TVR a semnalat probleme privind acurateţea sistemului de măsurare a audienţelor TV, probleme privind securizarea deplină a datelor şi probleme privind valabilitatea sistemului de masurare bazat pe peoplemetre, ce ar avea dificultăţi în a ţine pasul cu noutăţile apărute pe piaţă.
„Din păcate, ARMA a dat un răspuns nesatisfăcător la problemele semnalate de TVR“, se arată în comunicat.
„TVR a constatat variaţii mari, bruşte, în sens negativ, ale cifrelor de audienţă odată cu schimbarea furnizorului datelor de audienţă, inclusiv la programe care înregistrau audienţe constante.
De exemplu, audienţa medie a unor programe, precum Telejurnalul de la ora 20.00 (TVR 1), Teleenciclopedia (TVR 1), Dănutz SRL (TVR 1), Distractis Show (TVR 1) sau serialul coreean (TVR 1,) a înregistrat în prima parte a lunii ianuarie scăderi semnificative şi de peste 40% faţă de ultimele luni ale anului trecut.
„Suntem surprinşi de scăderile bruşte ale audienţelor programelor TVR în măsurătorile realizate de Kantar Media, după cum suntem surprinşi şi de salturile inexplicabile înregistrate peste noapte de alte posturi de televiziune”, a declarat Alexandru Lăzescu, preşedinte-director general al TVR.
„Întrebăm, firesc, cum se pot explica scăderile de audienţă şi de peste 40% înregistrate, în numai câteva zile, de emisiuni care au, în mod tradiţional, un public fidel. Noi nu susţinem neapărat că cifrele de audienţă anterioare erau corecte şi cele noi sunt eronate, dar pentru a accepta din punct de vedere metodologic un astfel de sis