CFR a semnat ieri contractele pentru tronsonul Coşlariu - Sighişoara
Până în 2015, ministerul vrea să finalizeze cei 208 km de la frontiera de vest până la Curtici şi tronsonul Simeria - Sighişoara, investiţie estimată la 1,91 mld. euro fără TVA
Mai mult de o treime din infrastructura feroviară a Coridorului IV Transeuropean va fi modernizată de două consorţii în schimbul a 334 mil. euro, a anunţat ieri Ministerul Transporturilor, precizând că 85% din fonduri provin de la UE, restul fiind alocate din bugetul de stat.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a semnat ieri contractele de execuţie construcţii şi instalaţii pe tronsoanele Aţel - Micăsasa (lotul I) şi Micăsasa - Coşlariu (lotul II), ambele loturi de lucrări situate pe tronsonul Coşlariu - Sighişoara, parte integrantă a Coridorului IV Pan European.
Cele două contracte se referă la modernizarea a 66 km de cale ferată, puţin peste o treime din totalul de 208 km (41,2 km de la frontiera de vest până la Curtici, 68 km tronsonul Simeria - Coşlariu şi 99 km tronsonul Coşlariu - Sighişoara) pentru care Ministerul Transporturilor va aloca 1,91 mld. euro fără TVA, conform proiectului prioritar feroviar.
Astfel, tronsonul Aţel - Micăsasa (lotul I) va fi executat de consorţiul SC IMPRESA PIZZAROTTI & C. S.p.A. în schimbul a 166 mil. euro fără TVA, iar tronsonul Micăsasa - Coşlariu (lotul II) de asocierea AKTOR - ARCADA pentru aproximativ 168 mil. euro, fără TVA, termenul de execuţie a ambelor lucrări fiind de 3 ani (la care se adaugă perioada de garanţie de 2 ani, de la terminarea lucrărilor).
Proiectele cuprind lucrări de reabilitare/modernizare a infrastructurii feroviare pe o lungime totală de 66,2 km, din care 29,6 km - Aţel - Micăsasa (lotul I), respectiv 36,6 km - Micăsasa - Coşlariu (lotul II).
Lucrările vor asigura viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de c