Ford România, cel de-al doilea constructor de pe piaţa locală, va produce în acest an 60.000 de automobile B-Max la uzina auto de la Craiova, potrivit declaraţiilor lui Jan Gijsen, preşedintele Ford România şi şeful unităţii de producţie.
Astfel, valoarea totală a maşinilor produse va fi de peste un miliard de euro, luând în calcul un preţ mediu de 17.000 de euro, având în vedere că preţul de lansare va fi de aproximativ 14.000-15.000 de euro.
Producţia uzinei urmează să crească anul viitor la aproximativ 100.000 - 150.000 de maşini. Tot anul viitor este aşteptată şi intrarea în producţie a unui al doilea model Ford de clasă mică, cel mai probabil crossoverul EcoSport.
Potrivit contractului semnat în septembrie 2007, Ford trebuia să producă la Craiova 250.000 de unităţi anul trecut şi 300.000 de maşini anul acesta, planurile americanilor fiind schimbate de către piaţa europeană în scădere pe fondul crizei. Tot potrivit contractului, americanii ar trebui să plătească o amendă de 14 mil. euro în cazul în care nu ating nivelul producţiei din contract.
Gradul de integrare al lui B-Max va fi de aproximativ 60% potrivit oficialilor Ford, contribuind astfel şi la creşterea businessului furnizorilor de componente de pe piaţa locală.
ZF a fost în urmă cu două săptămâni la Craiova pentru a lua "pulsul" investiţiei de la faţa locului. Potrivit unui angajat al uzinei, personalul stă "de dimineaţa până seara" în programe de training pentru ca producţia să demareze conform calendarului în luna martie.
În plus, mai mulţi furnizori s-au instalat deja în jurul uzinei de la Craiova. Johnson Controls va inaugura fabrica de scaune de pe platforma Ford la finele acestei luni, dar printre furnizorii uzinei se numără şi Kirchhoff care va produce şasiul viitorului B-Max, Magna Internaţional, Faurecia, Cooper Standard şi Kautex Textron. Până acum cele mai m