Epoca de Aur este vazuta azi ca o perioada eco in istoria moderna a tarii, astfel ca aniversarea zilei de nastere a lui Nicolae Ceausescu a fost prilej pentru multi publicitari si bloggeri de a-si aduce aminte cum "Recuperau, Reconditionau, Refoloseau".
Fie ca e vorba despre campanii publicitare sau de responsabilitate sociale, azi, tot mai multe companii se promoveaza prin componenta de actiunilor eco, care strange tot mai multi adepti.
Printre acestea se numara chiar Coca-Cola Hellenic, care a implementat Conceptul RE, ca platforma activa de CSR.
"Conceptul RE nu este strain romanilor, el facand parte din viata lor zilnica inca de pe vremea lui Ceausescu. Epoca de Aur a fost probabil cea mai eco perioada din istoria moderna a tarii. Sub obladuirea partidului, a scolii, a alimentarei de la colt, a tovaraselor invatatoare si vanzatoare, cu totii faceam RE dupa RE pana la victoria finala a ecologiei", sustin reprezentantii agentiei Next Advertising.
Cat despre amintirile celor care "reciclau" in perioada comunista, Sorin Popescu, "fost strangator de maculatura la Liceul Sf. Sava din Bucuresti", actual manager al Next, a povestit cum reusea sa stranga cantitatea de hartie pe care trebuia sa o predea pe post de maculatura, pe vrema cand era elev.
sursa foto:etimpu.wordpress.com "Mi-amintesc ca prin clasa a zecea fiecare din noi trebuia sa predea la liceu o cantitate de maculatura, pe care era practic imposibil s-o strangem doar cu ce aveam prin casa, asa ca eram nevoiti sa plecam la cersit prin vecini", spune Popescu.
"Totusi, dupa ce i-am luat la rand pe vecinii de cartier cu care ma cunosteam cat de cat, si care m-au ajutat si ei, saracii, fie cu cate o carte mai jerpelita, fie cu niste ziare vechi, eram departe de cantitatea pe care trebuia s-o duc la scoala. Asa ca am inceput sa merg prin blocuri si