O societate tânără, lipsită de experienţă, cu preţuri suspect de mici şi încrengături dubioase, a câştigat o importantă licitaţie din fonduri publice în judeţul Constanţa.
Este vorba despre contractul pentru „refacere corp drum, refacere terasamente, consolidare maluri şi refacere podeţe pentru DN 2A, între km 141+500 şi km 152+800", semnat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Licitaţia a fost câştigată pe 2 decembrie 2011 de Asfalt Super SRL. Înţelegerea a fost parafată în contractul nr. 34/38227 din ziua menţionată anterior. Suma pe care Asfalt Super o primeşte pentru câştigarea licitaţiei de la CNADNR se ridică la 17.767.714,51 lei fără TVA, faţă de 26.640.000 lei - suma estimată iniţial de autoritatea contractantă. Cum a reuşit Asfalt Super să scoată un preţ cu aproape 9 miliarde de lei mai mic este un mare mister în condiţiile în care, numai în ultimul an, preţul bitumului a crescut cu 30%, iar cel al combustibilului cu aproximativ 80%.
Consilierul Muceanu, expert în asfaltul Georgianei
În aceste condiţii, o societate „no-name" a reuşit să pună mâna pe unul dintre contractele bănoase şi foarte serioase. Pentru că asfaltarea este un lucru serios şi costisitor pentru stat, iar dacă nu este executată aşa cum se cuvine nu produce decât neplăceri cetăţenilor şi mari pierderi instituţiilor publice. Totuşi, să revenim la licitaţia cu pricina. SC Asfalt Super SRL este o societate comercială înfiinţată în 2011. Potrivit presei centrale, la numai două zile de la înfiinţare, Asfalt Super a participat şi a câştigat licitaţia pentru proiectarea, modernizarea, repararea şi întreţinerea drumurilor şi a străzilor din Vatra Dornei. Cu sediul în satul Tătăreni, comuna Blejoi, judeţul Prahova, SC Asfalt Super SRL are un singur asociat, în persoana lui Gheorghe-Adrian Şulţ. Dacă numele vi se pare cunoscut este pentru că aface