Soarta navei Costa Concordia, uriasul vas care a esuat in Marea Mediterana, in urma cu doua saptamani, nu este deocamdata cunoscuta. Un lucru este sigur: va fi un mare dezastru financiar pentru companiile de asigurari.
Vaporul este pe jumatate scufundat in largul coastelor Toscanei si ar putea costa companiile de asigurari pana la un miliard de dolari, devenind astfel cel mai mare dezastru financiar din istorie, in cazul unui vas naufragiat, potrivit agentiei Reuters, citata de Huffington Post.
In ceea ce priveste viitorul sau, exista trei posibilitati. Prima ar fi aceea ca nava sa fie salvata si repusa in circuit ulterior. A doua optiune este ca vasul sa fie dezmembrat si vandut pe bucati, in timp ce a treia posibilitate o reprezinta chiar scufundarea sa definitiva.
Costa Concordia are 290 de metri lungime, 36 de metri latime si o greutate estimata in prezent la 45.000 de tone, exceptand bagajele pasagerilor, alimentele sau apa.
Asta o face de doua ori mai mare ca Titanicul si de trei ori mai lunga decat un teren de fotbal, fiind echivalentul unui mic oras. Nava dispunea inclusiv de un simulator al curselor de Formula 1.
Vasul, care s-a lovit de stanci in largul coastelor vestice ale Italiei, in apropierea unei insule, pe 13 ianuarie, este in pericol acum sa se scufunde din cauza propriei greutati, la care se adauga cantitatea de apa care a ajuns in interiorul sau.
Proprietarii navei trebuie acum sa se decida daca este mai ieftin sa o scoata la suprafata pentru a o refolosi, sa o dezmembreze sau sa o scufunde.
Costurile necesare salvarii vaporului sunt de aproximativ 50 de milioane de dolari, mare parte din suma fiind necesara reconstruirii interiorului, care a fost deteriorat din cauza apei si nu mai poate fi folosit.
Pentru a salva nava, este nevoie de echipamente si ut