Consumatorii folosesc tot mai mult calculatorul personal, telefonul şi tableta pentru a căuta cadouri sau reduceri şi a face plăţi, potrivit unui studiu realizat de KPMG la nivel internaţional, iar în România 73% dintre respondenţi petrec până la două ore pe zi online pentru cumpărături sau informaţii.
Studiul KPMG "Consumatorii & Convergenţa", aflat la ediţia a 5-a, confirmă tendinţa de accelerare a vitezei de adopţie de către consumatori a noilor modele de afaceri digitale.
"Consumatorii apelează din ce în ce mai mult la utilizarea calculatorului personal, a telefonului sau a tabletei când doresc să găsească cadouri, să verifice recomandările altor utilizatori, să compare preţuri, să acceseze cupoane de reduceri online şi nu în ultimul rând să plătească pentru bunurile achiziţionate", se precizează într-un comunicat al companiei de audit şi consultanţă.
Astfel, 73% dintre respondenţii din România au declarat că petrec până la două ore pe zi online pentru a efectua cumpărături sau a se informa despre diferite produse şi servicii, iar 5% dintre utilizatori preferă să folosească în acest scop echipamente mobile.
"Consumatorii sunt din ce în ce mai dornici să adopte noi tehnologii şi modele de afaceri digitale la nivel mondial, şi acest lucru deschide noi oportunităţi, dar prezintă şi noi riscuri pentru furnizorii de servicii, retaileri, companii media, bănci şi o multitudine de alţi actori care intră în competiţia pentru o cotă de piaţă în acest lanţ valoric digital", a declarat în comunicat Aurelia Costache, partener consultanţă în management în cadrul KPMG în România.
Dacă în 2008 jumătate dintre respondenţi la nivel global declarau că nu se simt deloc confortabil să acceseze servicii bancare de pe mobil, în prezent situaţia s-a schimbat complet, 66% arătându-se dispuşi să-şi folosească telefonu