Aeroportul Băneasa va deveni unul de business, iar operatorii low-cost vor fi mutaţi pe Otopeni. Preţurile biletelor nu ar trebui să crească prea mult.
Cu două luni înainte de transferul pe Otopeni al companiilor aeriene care operează acum pe Aeroportul Băneasa, nu se ştie încă în ce măsură vor fi afectaţi la buzunar călătorii cu avionul.
Nemţii de la Germanwings afirmă că preţul biletelor nu creşte cu mai mult de 5%, în timp ce reprezentanţii Wizz Air şi Blue Air susţin că se mai fac socoteli, deoarece trebuie să ţină cont nu doar de taxele de operare mai mari de pe "Henri Coandă" din Otopeni decât cele de pe Băneasa, cât şi de costurile administrative care apar în urma mutării birourilor.
Tarifele de business alungă low-costul de pe Băneasa
Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Aeroportului Otopeni, susţine că scumpirile aplicate de companiile aeriene lowcost după 25 martie nu ar trebui să fie mai mari de 4-5 euro.
"De fapt, nici nu ar trebui să crească cu 5 euro, deoarece pe Otopeni vor scădea cu 0,5% tarifele de securitate", ne-a declarat Iordache.
S-a decis ca mutarea să se facă de pe 25 martie, când se trece de la orarul de iarnă la cel de vară. În urma mutării curselor low-cost pe Otopeni, traficul de pe acest aeroport va creşte cu 40%, depăşind 7 milioane de pasageri anual.
De pe 25 martie, pe aeroportul Băneasa vor fi aplicate tarife de business. Astfel că, firmele low-cost vor fi practic obligate să se mute, deoarece operarea pe "Aurel Vlaicu" va deveni mai scumpă decât pe Aeroportul "Henri Coandă".
Diferenţa pe care ar trebui să o achite o companie pentru ca o aeronavă medie, de 60 de tone şi cu o capacitate de 150 de pasageri, să continue să aterizeze şi să decoleze de pe Băneasa va fi de 270 de euro.
Biletele se vor scumpi cu mai puţin de 5% @N_