Platforma de microblogging, Twitter, a anunţat ieri că-şi va schimba strategia în viitor, urmând să răspundă cererilor unor anumite ţări de oprire a unor anumite mesaje, anunţă site-ul cnet.com.
Ideea companiei a fost anunţată pe blogul ei: "deorece continuăm să creştem la nivel global, vom intra în ţări unde ideea de libertate de expresie este diferite. Unele diferă atât de mult de ideea noastră încât nu vom putea exista. În acelaşi timp, unele ţări au aceeaşi idee despre libertate, dar blochează un anumit tip de conţinut: de exemplu Franţa şi Germania unde propaganda pro-nazistă este interzisă", au scris cei de la Twitter.
Pentru a echilibra balanţa, Twitter a făcut un parteneriat cu site-ul Chillingeffects.org, o platformă care se luptă cu cenzura. Astfel, spun cei de la Twitter, orice acuză de cenzură va fi postată pe chillingeffects.org/twitter şi va fi analizată.
Site-ul de microblogging nu este singurul care îşi modifică strategia la nivel mondial pentru a putea să reziste în unele ţări unde libertatea de expresie este limitată în cazul unor subiecte sensbile. Google a creat o versiune cenzurată a site-ului său în 2006, special pentru China, iar în 2001, Yahoo a fost nevoit să interzică vânzarea de obiecte cu simboluri naziste sau ale organizaţiei Ku Klux Klan pe platformele sale.
Reacţia „Reporteri fără frontiere"
Cu toate că Twitter insistă că nu este vorba despre o cenzură, ci despre o mai mare transparenţă şi o adaptare la cultura naţională, directorul „Reporteri fără frontiere", Olivier Basile, a trimis o scrisoare dură companiei americane.
„Poziţia Twitter, care spune că libertatea este înţeleasă diferit de la o ţară la alta este de neacceptat. Alegând să se alinieze cenzorilor, Twitter îi lipseşte pe disidenţii din ţările represive de o unealtă crucială pentru informaţie şi organizare.", a scris Basile. De