Petrecerile nocturne ale tinerilor „cool” s-au mai cizelat în ultimii ani, iar cei mai mulţi caută acum spectacolul „live”, la graniţa cu viaţa culturală, în detrimentul muzicii de club. Stand-up comedy, concertele de „coveruri” sau chiar teatrul se află pe lista de oferte a celor mai selecte localuri.
Publicul amator de spectacol naşte vedete care ajung în câţiva ani recunoscute la nivel naţional, nu doar în cluburile care le-au lansat. Teo, lansat în Bucureşti, a devenit în câţiva ani un etalon pentru stand-up comedy şi a lansat un adevărat fenomen. Actualele vedete ale clubului sunt Cătălin Bordea, un botoşănean ajuns în 2009 în Bucureşti, care s-a lansat cu un „studiu” despre moldoveni, Sorin Pârcălab, Micutzu (Cosmin Nedelcu), apreciat pentru umorul negru şi pentru improvizaţie, şi Bobo, cunoscut şi din unele producţii tv.
La fel ca ei s-au lansat şi trupele de coveruri, care au evoluat apoi spre compoziţie proprie, devenind în câţiva ani foarte cunoscute şi apreciate. În noiembrie 2009 se năştea în Capitală un alt fenomen: Publika, o trupă apreciată foarte mult pentru „coveruri”, care a contribuit la completarea culturii muzicale a sute de fani. Trupa a trecut de la coveruri la compoziţie proprie, iar fanii creaţi în timp din serile de club au ajuns să aprecieze muzica pe care nu ar fi ascultat-o poate până acum câţiva ani. Băieţii de la Publika au mers mai departe, iar pe 14 februarie vor susţine un concert numai cu compoziţii proprii, în clubul care i-a lansat, apoi vor scoate şi un album.
Fenomenul s-a propagat în foarte scurt timp, ajutând multe trupe să se lanseze. Ionuţ Ruscior – voce, Florin Giuglea – chitară, Robby G – clape, Hanes Radu – tobe şi Adi Ciuplea – bass înseamnă astăzi ceva pentru foarte mulţi tineri cu „fiţe” care şi-au schimbat opţiunile şi au început să ceară cluburilor seri de concerte live. Aşa vorbim astăzi despre