Decizia de oprire a operaţiunilor preliminare de pompare a fost luată de tehnicienii companiei olandeze Smit şi ai celei italiene Neri, care amplasează valve de securitate pe trei găuri realizate în coca navei, la nivelul rezervoarelor de carburant. Ei au apreciat că marea prea agitată, cu valuri de peste un metru înălţime, pune în pericol operaţiunile.
Ei au decis să se întoarcă în portul Giglio cu barja care le serveşte drept bază de lucru la epava Concordia şi să reia operaţiunile imediat ce vremea le va permite, potrivit aceleiaşi surse.
Operaţiunile de pompare a 2.400 de tone de carburant ar fi trebuit să înceapă sâmbătă dimineaţă. Într-o primă fază se considera că este posibil ca acestea să înceapă chiar mai devreme, dar în prezent ele vor începe, cel mai probabil, duminică.
Previziunile meteorologice sunt sumbre pentru marţi şi pomparea carburantului pare dificilă înainte de mijlocul săptămânii viitoare, a anunţat un oficial al Smit.
El a precizat că după începerea acestei operaţiuni vor fi "necesare aproximativ două săptămâni" pentru golirea primelor şase rezervoare, care conţin aproximativ 50 la sută din carburantul navei.
Protecţia civilă a anunţat, totodată, că operaţiunile de căutare a persoanelor dispărute au continuat sâmbătă, fiind găsit cadavrul unei femei la nivelul punţii şase, care se află în partea scufundată a pachebotului, iar recuperarea acestuia este în curs.
Decizia de oprire a operaţiunilor preliminare de pompare a fost luată de tehnicienii companiei olandeze Smit şi ai celei italiene Neri, care amplasează valve de securitate pe trei găuri realizate în coca navei, la nivelul rezervoarelor de carburant. Ei au apreciat că marea prea agitată, cu valuri de peste un metru înălţime, pune în pericol operaţiunile.
Ei au decis să se întoarcă în portul Giglio cu barja care le serveşte drept bază de lucru la epav