Orice produs comercializat are o garanţie de doi ani, dar becurile se ard uneori înainte de acest termen. Experţii în protecţia consumatorilor explică modul în care se aplică legea în cazul becurilor. Sursa: REUTERS
Multe becuri se ard la doar câteva luni după cumpărare, iar în condiţiile în care cele ecologice costă şi peste 50 de lei, mulţi români merg în magazine unde cer înlocuirea lor pe motiv că s-au ars înainte de termenul de doi ani, cât este garanţia generală pentru orice produs comercializat în ţara noastră.
Alin Vladu are de înfruntat des astfel de situaţii. Bărbatul este proprietarul unui magazin în Câmpulung Muscel, iar printre produsele care le pune în vânzare clienţilor sunt şi cele de iluminat. Becurile au devenit o adevărată problemă pentru el, pentru că nu ştie dacă trebuie să acorde garanţia de doi ani sau nu.
"În cazul becurilor - şi mă refer la toate tipurile de becuri, nu ştiu care este garanţia acestora şi în ce condiţii se acordă. Am clienţi care vin cu ele la garanţie după zece luni - 11 luni sau chiar mai mult de 12 luni. Eu consider, dar poate sunt subiectiv, că acestea se pot arde, deteriora şi din diverse motive care nu ţin de producţie. Spre exemplu, în urma unui şoc electric, şoc fizic etc. Ştiu că pentru orice produs comercializat garanţia este de doi ani, dar oare se aplică şi la becuri?", se întreabă bărbatul.
Durata de viaţă, mai importantă decât garanţia
Specialiştii în drepturile consumatorului consideră că în cazul acestor produse mai importantă decât garanţia este durata de viaţă indicată de producător.
Mihai Titichi, jurist şi avocat la Centrul European al Consumatorului, ne-a explicat că: "Legea 449/2003 care reglementează garanţia produselor nu face nicio diferenţă între acestea. Prin urmare, în principiu, orice produs comercializat către consumatori va av