Strategia de comunicare internă a fost considerată probabil o investiţie absolut necesară, din moment ce edilii au decis să o realizeze în plină criză şi după ce s-au plâns că banii din buget abia le ajung pentru subvenţionarea căldurii sau strângerea maidanezilor de pe străzi. Aşa că au decis să aloce 120.000 de lei unei firme private care să se ocupe de proiect.
Conducerea Primăriei Capitalei a reuşit chiar să facă o economie de peste 6.000 de lei, faţă de costul estimat afişat pentru licitaţie şi care depăşea 126.000 de lei. Lucrarea a fost atribuită unei firme care s-a mai ocupat şi de realizarea altor proiecte, despre care Rl a relatat pe larg: manualul de identitate vizuală al primăriei, care fusese redactat anterior de angajaţii primăriei şi servicii intitulate pompos "de consultanţă pentru elaborarea unui studiu cu privire la problemele de interes municipal".
Acesta din urmă avea la bază un sondaj prin care bucureştenii erau chestionaţi despre problemele care ar trebui rezolvate în Bucureşti şi ce părere au despre viaţă în Capitală.
La ce foloseşte
De ce era nevoie de o strategie de comunicare internă? "Optimizarea comunicării, în sensul asigurării difuzării corecte şi complete a mesajelor şi asigurării înţelegerii acestora de către receptori, constituie obiectivul principal al elaborării unei strategii de comunicare.
Strategia de comunicare va avea funcţia de organizare şi eficientizare a comunicării instituţiei, în vederea omogenizării şi clarificării perspectivelor, abordărilor dar şi a necesităţilor asupra activităţilor proprii şi implicit armonizarea perspectivelor asupra acţiunilor necesare a fi întreprinse", explică edilii în caietul de sarcini al licitaţiei. Nu sunt uitaţi nici cetăţenii, cărora primăria le promite o comunicare mai bună după ce angajaţii săi îşi vor însuşi strategia.
Comuni