Ministerul Transporturilor a redeschis integral circulaţia pe drumurile naţionale, ultimul drum deschis fiind autostrada A2 pe care traficul a fost reluat ieri dimineaţă, cu începere de la ora 9.30. Standardele ministerului Transporturilor adoptate în octombrie obligă însă ca deszăpezirea să aibă loc pe autostrăzi şi drumurile naţionale de importanţă maximă la doar 8 ore de la oprirea viscolului. In realitate, circulaţia a fost restabilită de abia duminică dimineaţa, la peste o zi de la oprirea viscolului la Constanţa şi la 24 de ore după termenul prevăzut în normative.
Cauze: TIR-urile defecte şi contractele cu regii asfaltului semnate doar pentru ierni "normale"
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) susţine că deszăpezirea s-a făcut în timp normal. Autostrada a stat însă închisă deoarece traficul oricum nu se putea desfăşura atât timp cât unele porţiuni erau încă blocate. Deschiderea circulaţiei dinspre Bucureşti nu ar fi ajutat la nimic atât timp cât pe zonele autostrăzii dinspre Constanţa erau încă troiene de zăpada cu o înălţime de 1-2 metri, spun oficialii companiei. Ecaterina Munteanu, director de siguranţă a circulaţiei, afirmă că operaţiunile au fost îngreunate şi de TIR-uri defecte şi de viscolul care a continuat să bată inclusiv sâmbătă. Acesta ar fi atins, potrivit datelor primite de CNADNR de la Institutul Naţional de Meteorologie şi Hidrologie (INMH), şi 64 de kilometri la oră.
In plus contractele semnate cu firmele de deszăpezire - în majoritatea acestora companii ale regilor asfaltului - erau pentru ierni mai blânde, mai spun Transporturile.
Autostrada A2 se află în administrarea firmelor Romstrade şi Straco, acestea câştigând contractul de întreţinere a acesteia în 2009. In cadrul unei licitaţii contestate de către firma Pa&Co deţinută de Costel Căşuneanu, cele două firm