Compania de stat CFR Marfă a încheiat anul trecut cu pierderi de 133,5 mil. lei (31 mil. euro, la un curs de 4,3 lei la un euro), mai mari cu 67,9% faţă de nivelul aprobat de Guvern prin bugetul de venituri şi cheltuieli al companiei, potrivit unui proiect citat de Mediafax.
Veniturile de anul trecut au fost cu 6,2% peste nivelul aprobat de Guvern la rectificarea bugetului companiei în luna decembrie, până la la 1,19 mld. lei (276 mil. euro), însă şi cheltuielile au urcat cu 10%, potrivit proiectului citat de Mediafax.
Operatorul de stat a încheiat anul trecut cu datorii de 1,25 miliarde lei (290 mil. euro), cu 200 milioane lei (46 mil. euro) mai puţin faţă de anul precedent, şi estimează pentru acest an o creştere a datoriilor cu 4%. Oficialii companiei CFR Marfă au transmis că acestea sunt date provizorii şi că în urma auditului financiar rezultatele financiare pe 2011 s-ar putea încadra în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.
Afaceri mai mari pentru privaţi
În timp ce compania de stat se afundă în pierderi şi pierde cotă de piaţă, transportatorii feroviari privaţi îşi cresc afacerile. CFR Marfă concurează cu mai multe companii private, printre care Grup Feroviar Român (GFR), parte a Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, ce anunţa atingerea unei cote de piaţă de 33% din segmentul transportului feroviar de marfă anul trecut faţă de 27% anul anterior, pe fondul contractelor încheiate. Alţi jucători cu care concurează CFR Marfă sunt Servtrans şi Unifertrans.
În proiectul de buget pentru acest an, CFR Marfă estimează pierderi de 95 mil. lei (22 mil. euro), rezultatul negativ urmând să coboare la 23 de milioane lei (5,3 mil. euro), pentru a reveni din nou pe creştere în 2014, când pierderile ar urma să crească la 35 de milioane de lei (8,1 mil. euro), potrivit datelor citate de Mediafax.
Veniturile bugetate pentru a