La fel ca pe multi alti manageri sau oameni de afaceri din Romania, ce s-a intamplat in 2009, schimbarea fundamentala a comportamentelor si nevoilor, l-a luat "putin pe nepregatite" si pe Dan Sucu, proprietarul Mobexpert. Au fost necesare cateva luni pentru a intelege modificarile si doi ani pentru a aplica si vedea rezultatele unei noi strategii. In 2011 au inceput sa se vada rezultatele, iar pentru 2012 asteapta sa vada cresteri de doua cifre ale business-ului.
"Este ca in agricultura, semeni acum si culegi roadele mai tarziu", a declarat Dan Sucu, proprietarul Mobexpert pentru Wall-Street.ro.
Afacerile Mobexpert de pe segmentul de retail au crescut cu 3% in 2011. Despre evolutia de anul trecut, Sucu spune ca au fost segmente care au scazut, dar si zone care au inregistrat cresteri importante, cum a fost cea de decoratiuni si textile.
La nivel de piata, insa, lucrurile nu au mers la fel de bine. Sucu estimeaza ca anul trecut s-a inregistrat o scadere de 12% a vanzarilor de mobila, iar in 2012 considera ca, in cel mai bun caz, va exista o stagnare.
“Piata mobilei evolueaza asemanator cu piata auto si nu cu cea a electrocasnicelor”, spune Sucu, care a observat ca la nivelul curbelor de evolutie cele doua domenii au avut o traiectorie similara.
In 2011, piata electronicelor si electrocasnicelor a fost in crestere, in timp ce piata auto a inregistrat o scadere de circa 10%.
De ce mobila seamana cu piata auto
Explicatia similitudinii dintre achizitiile de masini si cele de mobila vine si din faptul ca, potrivit omului de afaceri, clientul inca vede mobila ca o investitie importanta. In plus, achizitia de mobilier poate fi amanata, chiar daca este necesara, in timp ce televizorul sau frigiderul trebuie inlocuite imediat, in cazul in care se strica.
In aceste conditii, este necesara o repozitionare, lansarea unor noi