Indicele Baltic Dry, care măsoară costul de contractare a transporturilor maritime de materii prime, s-a apropiat de minimele din decembrie 2008
Acesta a consemnat 28 de zile consecutive de scădere, ajungând la nivelul de 726 puncte
Indicele ar putea indica însă mai degrabă supracapacităţi navale decât un recul puternic al comerţului global
"Neîndurătoare" şi "extremă" a fost caracterizată de compania Macquarie Research, potrivit publicaţiei Market Watch, căderea indicelui Baltic Dry, care măsoară costul transporturilor martime. Vineri acesta a atins nivelul de 726 puncte, după 28 de zile consecutive de scădere faţă de 12 decembrie 2011, când se situa la 1.930 puncte, potrivit datelor furnizate de Bloomberg. Picajul l-a adus în apropierea minimului de 663 puncte, consemnat în decembrie 2008, pe fondul reculului economic care a însoţit criza financiară globală.
Afişat de Baltic Exchange din Londra, indicele respectiv măsoară costul contractării cargourilor care transportă materii prime pe 26 de rute maritime principale şi este luat în calcul de investitori pentru a avea o imagine cât mai bine conturată asupra intensităţii comerţului internaţional. Coborârea accelerată a preţurilor de închiriere a navelor este considerată, în general, de pieţe, drept un fenomen precursor al intrării în recesiune a economiei globale. De data aceasta, însă, semnalul ar putea fi fals, iar scăderea indicelui ar putea ţine exclusiv de factori care ţin de industria de shipping.
Intrarea în piaţă a navelor comandate în anii trecuţi ar însemna supracapacităţi semnificative pentru flota mondială, ceea ce pune presiune asupra preţului de contractare a unui transport. Cea mai mare parte a ordinelor de construcţie au fost date în 2008, când cotaţiile din pieţele de mărfuri atingeau maxime istorice, iar acum acestea sunt lansate la apă într-o perioadă în care cer