Una din anticamerele sistemului sanitar o găsim la Grupul Şcolar „Gheorghe Marinescu” din Târgu Mureş, şcoala care pregăteşte viitoarele asistente medicale. Despre rolul învăţământului sanitar, precum şi perspectivele acestuia ne-a vorbit Dorin Lobonţ, directorul Liceului Sanitar din Târgu-Mureş
Reporter: Conduceţi un liceu cu profil sanitar. Ce sentiment vă încearcă?
Dorin Lobonţ: De când am preluat funcţia de director al acestei şcoli, acum cinci ani, am zis că este o onoare pentru mine să conduc această înstituţie şi în acest fel mi-am şi orientat tot programul managerial. Dacă stau şi mă gândesc, din unitatea noastră de învăţământ, anual în jur de 150 de asistente medicale ies bine pregătite pentru a intra în sistemul sanitar, având o profesie nobilă, de îngrijire a omului bolnav, dar şi sănătos în acelaşi timp. Cealaltă structură a şcolii, liceul, pregăteşte elevi în specializarea ştiinţe ale naturii şi îndreptăm acestă specializare, prin planurile cadru, spre a promova sănătatea, deviza şcolii este de a promova sănătatea din toate punctele de vedere.
Rep.: Liceul are un prestigiu de apărat…
D.L.: Este foarte important să existe o cultură organizaţională în şcolile cu tradiţie. Dacă-ţi trasezi un viitor, să nu încerci să schimbi specializările tradiţionale ale liceului. Ce ar fi dacă am pune noi la sanitar un profil de ştiinţe sociale sau umane pentru a atrage într-un anumit context elevii, sau un colegiu de prestigiu, “Unirea” sau “Papiu”, să îşi creeze o specializare tehnică, ar fi ca nuca în perete. Atunci s-ar crea un fel de haos, părintele, elevul, nu ar mai şti ce să aleagă. Cel mai important este să păstrezi tradiţiile şcolii, specializările care s-au creat, care îţi dau o încredere şi o forţă ca să birui în viitor.
Rep.: Cum vedeţi viitorul actului de educaţie?
D.L.: Sunt întrebat mereu dacă elevii învaţă la fel ca